ADMIX AC470

افزودنی تسریع کننده گیرش بتن و ملات

ADMIX AC470 تسریع کننده زمان گیرش سیمان است و به صورت مایع غلیظ عرضه می‌شود. از این محصول برای کسب مقاومت‌های زودرس یا گیرش سریع بتن و دوغاب استفاده می‌شود. زمان افزودن این ماده در آخرین لحظه اختلاط دوغاب و در بتن پاششی در سر لوله بتن پاش است.

مزایا

موارد کاربرد

شکل ظاهری                  مایع غلیظ

رنگ                            ابری تا طوسی کمرنگ

دانسیته                       1 تا 1/02 گرم بر سانتي مترمکعب

عدد قلیایی                  12/5 تا 13

مقدار کلراید                کمتر از 0/1 درصد 

باید از سیمان تازه استفاده شود زيرا سيمان کهنه اثرات منفي در مختصات گيرش مخلوط بتني به وجود مي‌آورد. این محصول به نوع سيمان حساس است و حتی با برخي از سيمان‌ها گيرش خيلي کند مي‌شود. همچنین پيشنهاد مي‌شود از سيمان پرتلند استفاده نماييد که به طور معمول گيرش سريعتري از برخی سيمان‌هاي ترکيبي و ضد سولفات دارد. ADMIX AC470 تاثیرخوبي برسيمان‌هاي مخلوط شده با خاکستر بادي و سرباره دارد ولی در همه موارد به طور جدي توصيه مي‌شود آزمايش‌هاي مقدماتي براي بدست آوردن زمان گيرش و مقاومت 24 ساعته با سيمان مصرفي در طرح انجام پذيرد.

در طرح اختلاط بتن پاششي به روش مرطوب که از ADMIX AC470  به عنوان زود گیرکننده استفاده مي‌شود، نسبت آب به سیمان یا مواد سیمانی بايستي کمتر از 0/5 و در صورت امکان کمتر از 0/45 باشد. اگر هدف کسب مقاومت‌هاي بسیار زودرس باشد بهتر است نسبت آب به سيمان 0/4 و يا کمتر درنظر گرفته شود. هرچه نسبت آب به مواد سيماني کمتر باشد گيرش سريعتر اتفاق مي‌افتد، زودگيرکننده کمتري مصرف مي‌شود و مي‌توان لايه‌هاي ضخيم تري را اجرا کرد.

مقدار مصرف با انجام آزمایش در هر پروژه تعیین می شود و قابل تعمیم به پروژه دیگر نیست. محدوده مصرف آزمایش شده بین 2 تا 7 درصد وزن سیمان است که بستگی به زودگیری مورد نیاز، نوع سیمان و نسبت آب به سیمان دارد.

دیگر محصولات تسریع‌کننده

AC471

افزودنی پودری تسریع کننده گیرش بتن و ملات

Go to Top